Potvrzeno: Hra o oliheň bude mít druhou sérii
11. listopadu 2021 9:10
Hra o oliheň měla premiéru teprve před několika týdny, už nyní ale patří mezi nejúspěšnější seriály Netflixu. Světový fenomén zhlédlo už přibližně 150 milionů lidí, a tak není divu, že si streamovací společnost objednala druhou sérii. Jen za tu první jí poputuje „do kapsy“ zhruba 900 milionů dolarů.
Hra o oliheň je v současnosti asi nejsledovanějším seriálem společnosti Netflix. Vypráví fiktivní příběh o stovkách lidí, kteří jsou na mizině a přijmou tak zvláštní pozvánku na dětskou hru. V ní mohou získat pohádkový jackpot, jenže to má jeden háček – účast v soutěži totiž znamená vítězství, nebo smrt. V první řadě získal 45,6 milionů jihokorejských wonů Gi–Huna, štěstí mu však astronomická suma nepřinesla.
Podle scénáristy Hwanga Dona–Hyuka budou moci jeho příběh sledovat diváci i ve druhé sérii, jejíž vznik už Netflix oficiálně potvrdil. „Mám pocit, že jsem nedostal ani na výběr,“ uvedl Don–Hyuk, který o pokračování seriálu promluvil už v minulosti. Prozradil, že zatím nemá promyšleno, o čem by mohla být a pokud by skutečně mělo dojít k jejímu vzniku, určitě by na scénáři nepracoval sám.
Podle odhadů společnosti Bloomberg vydělá Netflix za první sérii téměř 900 milionů dolarů, což je několikanásobně více, než natočení Hry o oliheň stálo. Za jeden díl zaplatila produkce zhruba 2,4 milionů dolarů, celkově ji pak seriál vyšel na asi 21,4 milionů dolarů.
Úspěch seriálu však nepřinesl lidem pouze radost, ale rovněž problémy. Lydia Ellery, která na sociálních sítích vystupovala více než deset let pod přezdívkou Squid Gaming (v angličtině se seriál jmenuje Squid Game, poznámka redakce). To si však někteří lidé nezjistili, a protože si mysleli, že tvůrcům název Instagramu ukradla, začali ji zaplavovat nenávistnými zprávami. Muž z Jižní Koreje zase doplatil na to, že scénáristé nevědomky použili v seriálu jeho telefonní číslo. Musel si ho kvůli Hře o oliheň změnit, jelikož mu denně volali stovky lidí.