Právě vysíláme

Příšerky s.r.o. málem skončily jinak! Režisér Pete Docter odhaluje boj o závěr filmu

Příšerky s.r.o. málem skončily jinak! Režisér Pete Docter odhaluje boj o závěr filmu

Pete Docter prozradil, že konec filmu Příšerky, s.r.o. původně neobsahoval scénu, kdy Sulley znovu otevře dveře k Boo. Tvůrci zvažovali i přímé setkání, ale režisér se rozhodl pro emocionálně silnější otevřený závěr, který nechává prostor divákově fantazii.

Pete Docter, režisér ikonického animovaného filmu Příšerky s.r.o., v nedávném rozhovoru pro podcast Kelly Corrigan Wonders odhalil, jak bojoval za současný konec snímku. V průběhu natáčení totiž studio zvažovalo jinou variantu závěru, která by divákům nabídla přímé setkání Sulleyho s Boo – nakonec se ale Docter rozhodl pro více emocionálně otevřený konec.

V podcastu, kde na něj dotazy směřovala Claire Corrigan Lichty, se režisér zamyslel nad tím, jak jeho filmy procházely vývojem od původního nápadu k finální podobě. Když přišla otázka na nápad, za který nejvíce bojoval, zmínil právě závěr Příšerek s.r.o.. Po testovacím promítání studio zjistilo, že část publika si přála vidět Sulleyho opět s Boo. V původním střihu se příběh uzavíral tím, že dveře do jejího světa byly nenávratně zničeny. Diváci proto pociťovali smutek z jejich odloučení.

Závěr filmu

Nakonec se však filmový tým rozhodl přidat scénu, ve které Mike opraví dveře, Sulley je otevře a slyší Boo, jak na něj volá. Jeho výraz v závěrečné scéně naznačuje silný emocionální moment, ale zároveň ponechává divákovi prostor pro vlastní představy. „Kdybych ukázal jejich setkání, nikdy by to nebylo tak kouzelné jako v divákově hlavě,“ vysvětlil Docter.

Režisér se v podcastu zamyslel i nad dalšími změnami, které během tvorby filmu probíhaly. Původně například příběh pojednával o příšerkách, které pracují v lidských skříních jako běžní zaměstnanci, řeší odborové příspěvky a jedí koblihy. Sulley, který se původně jmenoval Barrymore, byl původně nafoukaným hercem, který děsil děti v rámci divadelního představení pro jiné příšerky.

Zákulisní informace

Docter, který je od roku 2018 hlavním kreativním ředitelem Pixaru, sdílel i zákulisní informace o dalších filmech. Například Vzhůru do oblak mělo původně vyprávět o dvou rivalech žijících v plovoucím městě a WALL-E se nejprve odehrával na nepojmenované planetě odpadků bez romantické dějové linie.

„V průběhu tvorby si člověk myslí, že některé scény nemůže vystřihnout, protože jsou geniální a vtipné. Ale práce v animaci znamená být připravený obětovat i skvělé nápady,“ uzavírá Docter.

Články, které by tě mohly zajímat