Styl
Společnost Duolingo oznámila, že její maskot zemřel
dnes 17:01
Společnost Duolingo oznámila smrt svého ikonického maskota, zelené sovy Dua, jako součást marketingové kampaně a rebrandingu, podobně jako Twitter při změně na X. Tento krok vyvolal bouřlivé reakce na sociálních sítích, přičemž firma slíbila odhalení šokující pravdy o jeho osudu.
Americká společnost Duolingo, známá svou aplikací pro výuku jazyků, oznámila na platformě X, že její ikonický maskot, zelená sova jménem Duo, zemřel. V příspěvku uvedla: „S těžkým srdcem vám oznamujeme, že Duo, formálně známý jako Duolingo Owl, je mrtvý. Úřady v současné době vyšetřují příčinu jeho smrti a my plně spolupracujeme. Pravděpodobně zemřel při čekání na vaši lekci, ale co my víme.“
Reakce
Toto oznámení vyvolalo na sociálních sítích bouřlivé reakce. Jeden z uživatelů napsal: „Brácha mě poslední dny prosil, abych se naučila francouzsky… a já ho ignorovala… Z toho se nikdy nevzpamatuju.“ Další se ptal: „Mají podezření, že jde o nečistou hru?“
Společnost Duolingo, založená v roce 2011 v Pittsburghu, získala během pandemie Covid-19 na popularitě díky svým krátkým a zábavným lekcím více než 40 jazyků. V návaznosti na oznámení o smrti maskota firma aktualizovala svou profilovou fotografii na X obrázkem sovy s křížky přes oči a vyplazeným jazykem. Ikona aplikace se také změnila na mrtvě vypadající sovu, ale v samotné aplikaci se zdá být živá a zdravá.
V e-mailu pro CNN společnost uvedla, že plánuje odhalit více informací o „šokující (a možná absurdní) pravdě, která stojí za jeho předčasným skonem“.
Tento krok připomíná rebranding platformy Twitter, kdy byl v roce 2023 odstraněn modrý ptáček poté, co Elon Musk koupil platformu a přejmenoval ji na X.