Právě vysíláme

Další velký úspěch Taylor Swift. Její turné je nejúspěšnější šňůrou všech dob

10. prosince 2023 12:17
Další velký úspěch Taylor Swift. Její turné je nejúspěšnější šňůrou všech dob

Ještě jednu metu koncem roku zdolala americká zpěvačka Taylor Swift. Poté, co ji začátkem týdne časopis Time vyhlásil osobností roku, její turné The Eras Tour překročilo tržby ve výši jedné miliardy dolarů. Stalo se tak komerčně nejúspěšnější koncertní „šňůrou“ všech dob.

Jak píše server Deadline.com, třiatřicetiletá popová hvězda překonala všechny dosavadní rekordy spojené se sériemi koncertů jak v absolutních číslech, tak při započtení inflace.

Turné, jehož filmový záznam v říjnu vysílala také česká kina, za 60 vystoupení v rozmezí osmi měsíců utržilo víc než Elton John v rámci pětileté rozlučkové série Farewell Yellow Brick Road, než Ed Sheeran v letech 2017 až 2019, než U2 na své 360° Tour z let 2009 až 2011 nebo než Coldplay na aktuálním Music of the Spheres World Tour. Čísla v pátek večer zveřejnil oborový server Pollstar.com, podle nějž k úspěchu kromě zpěvaččiny popularity přispělo dobré načasování.

Taylor Swift vyrazila za fanoušky po dvou letech pandemických lockdownů právě v době, kdy také USA ukončily poslední protipandemická opatření a hudební průmysl se probudil zpět k životu. První část turné začala 17. března v Arizoně a vyvrcholila 11. listopadu. Za tu dobu Američanka prodala 4,3 milionu vstupenek v průměrné ceně 240 dolarů za kus, což je v přepočtu necelých 5500 korun. Celkové tržby The Eras Tour nyní činí 1,039 miliardy dolarů, tedy zhruba 23,5 miliardy korun.

Do této částky navíc není započítán merchandising, to znamená všechny možné reklamní předměty od kelímků na pivo přes propisky po trička, čepice nebo mikiny. V tomto segmentu Pollstar odhaduje tržby ve výši dalších až 200 milionů dolarů. Také v tomto případě pomohlo strategické rozhodnutí. Místo aby hudebnice prodávala upomínkové předměty pouze ve večer koncertu, přivážela je na místo ve speciálních náklaďácích, které tam coby dočasné obchody parkovaly a fungovaly po dobu několika dnů. Fanoušci toho využili. Na koho se nedostalo po koncertě, přišel sem utratit peníze v dalších dnech. Například ve městě Cincinnati lidé stáli frontu a nocovali dokonce i před touto mobilní prodejnou suvenýrů, popsal deník Tennessean.com.

Zdroj: ČTK

Články, které by tě mohly zajímat