Muzika
Nelly zve v novince Fire na pouť za šamany
25. května 2022 8:10
Zpěvačka Nelly pojmenovala svou novou skladbu Fire. Spojila v ní síly se zpěvákem a producentem Nikem. Píseň navazuje na úspěšný singl Revolution, jež byl anglickou prvotinou v repertoáru Nelly. O umělecky pojatý videoklip se speciálními 3D efekty se postaral režisér Milan Balek a Štěpán Šimek.
Singl Fire nabízí éterický nádech a moderní sound, který může konkurovat zahraniční hudební produkci, a to právě díky producentovi Nikovi, který studoval hudbu v Los Angeles. „Písnička vznikla už dříve, původně s českým textem, ale nebyla jsem s ní vůbec spokojená. Čeština mi do ní neseděla. Rozhodli jsme se zkusit tedy angličtinu a najednou písnička začala fungovat a podařilo se v ní vyjádřit i mé aktuální pocity,“ přibližuje vznik aktuální novinky Nelly.
Oba umělci jsou naladěni na stejnou vlnu a jistě nejde o první ani poslední věc. „Při tvorbě jsme si ujížděli s Nelly na podobné hudbě jako například Sigrid. Našli jsme tedy hodně společné inspirace. Vibe jsme myslím trefili hned. Song vznikl jen na pianu a už tehdy nás oba bavil, takže produkci bylo radost tvořit,“ chválí spolupráci Niko.
Snový videoklip, který zve na pouť za šamany, poukazuje na strachy, které si každý člověk nese, odvahu a cestu ze dna zpět na vrchol. „Všichni se bojíme, že zklameme sami sebe, spadneme na dno. Obavy a strachy, které nás dokáží ovlivňovat, vyjadřuje právě oheň. Každá bolestivá zkušenost však člověka zocelí a čím více se spálí a projde těžkým obdobím, tím vyjde silnější. Šaman a kmen znázorňují v klipu odvahu a sílu odrazit se ode dna a překonat všechny strachy. Ukazují novou cestu, která ale nemusí být vždy jednoduchá,“ přibližuje děj Nelly.
Režie klipu se ujal režisér Milan Balek. Štěpán Šimek pak vytvořil ojedinělý způsob použití 3D efektů, které ještě nikdo v klipu tímto způsobem nepoužil. „Pro mě byl tento projekt poměrně výzva. Ze záběrů pouze ze studia na zeleném plátně jsem měl vytvořit slunečnou krajinu, na které se Nelly pohybuje. Záleželo tedy hodně na mé představivosti. Každopádně zpracování požadovalo i přesné nasvícení na place, aby vše v postprodukci správně ladilo. Následně jsme skoro v každém záběru počítačově dodělávali oheň, což zabralo dost času. Ale s Milanem jsme s finálním výsledkem spokojeni a myslím, že stojí za zhlédnutí,“ vybízí Štěpán Šimek.