Zábava
Do Česka dorazila sociální síť Clubhouse, sází na jednoduchost
23. ledna 2021 13:10
Žádné fotky, videa, lajky ani komentáře. Nová sociální síť Clubhouse je založená pouze na lidském hlasu a připomíná tak podcast naživo. Lidé si po přihlášení do ní vyberou místnost, do které chtějí vstoupit, a to podle tématu, jaké je zajímá. Pak už jen poslouchají konverzaci, případně se do ní sami mohou zapojit.
Připojení se k sítí v sobě nese jistou míru exkluzivity. Clubhouse totiž zatím pouze běží jen v beta verzi a je tak dostupný pouze pro iPhone. Abyste se do ní dostali, navíc potřebujete pozvánku. Tu vám někdo může poslat, nebo si ji musíte zakoupit v přepočtu za přibližně čtyři tisíce korun.
„Vše probíhá pouze v reálném čase, nefunguje tam žádné nahrávání. Dost tedy spoléhá na klasický efekt FOMO, tedy strach z toho, že něco zmeškáte,“ přiblížil pro Mediář digitální marketér Tomáš Pflanzer, podle kterého jde mimo jiné o příležitost, jak s někým komunikovat, když je člověk v karanténě.
„Zároveň tvůrci věří, že hlas je silné médium pro propojování lidí, sdílení znalostí, učení se novým věcem prostřednictvím autentické konverzace. Každý může být tvůrcem,“ doplnil.
Zakladateli sítě jsou Paul Davison a Rohan Seth, kteří za sebou mají zkušenosti z Pinterestu nebo Googlu. Clubhouse má aktuálně přes dva miliony uživatelů a v České republice ho už vyzkoušeli například podnikatel Tomáš Čupr nebo novináři Filip Titlbach či Jakub Zelenka.
Zdroj: Mediář, ČTK