Život
Hlavní návrhář Balenciagy se omlouvá za sexualizaci dětí v kampani. Značka přijala opatření
5. prosince 2022 11:20
Známá oděvní značka Balenciaga se poslední týdny otřásá v základech. Veřejnost totiž velmi pobouřila kampaň, která dle mnohých sexualizuje děti a podporuje dětskou pornografii. Hlavní návrhář značky se nyní za kampaň veřejně omluvil.
Balenciaga nafotila vánoční kampaň s dětmi, která pobouřila veřejnost. Holčičky na fotografiích totiž drží v rukou medvídka, který má na sobě bondage oblečení. Na snímku se rovněž nacházely předměty, které dle kritiků není vhodné umísťovat ve společností dětí. Jednalo se o alkohol i ostré nože.
Po ohromné kritice značka kampaň okamžitě stáhla a omluvila se. I tak je ovšem veřejnost pobouřena a na sociálních sítí lidé vyzývají k bojkotu značky. Někteří dokonce i již zakoupené oblečení schválně ničí a vyhazují do koše. Kampaň okomentovala i její hlavní tvář Kim Kardashian, která uvedla, že jako matka čtyř dětí je fotkami znechucena a žádá po značce vysvětlení. Svůj kontrakt s Balenciagou ovšem nerozvázala, za což je v těchto dnech rovněž velmi kritizována. Kim pouze uvedla, že svůj vztah ke značce nyní přehodnocuje.
Oficiální prohlášení nyní vydal i Demna Gvasalii, hlavní návrhář značky. Ten se omluvil za to, že Balenciaga zvolila špatný koncept kampaně s dětmi a přebírá za vše plnou zodpovědnost. „Bylo nevhodné, aby děti propagovaly předměty, které nemají s jejich dětským světem nic společného,“ napsal s tím, že mu rozhodně záleží na ochraně dětí a jasně jejich zneužívání odsuzuje. „Musím se z toho poučit, naslouchat a zapojit se do spolupráce s organizacemi na ochranu dětí, abych věděl, jak mohu ohledně tohoto hrozného tématu přispět a pomoci,“ dodal.
Balenciaga rovněž oznámila, že přijala nová opatření a zveřejnila změny, které nyní ve firmě nastanou. Pro posouzení obsahu svých kampaní najala externí firmu, ve společnosti dojde ke školení v komunikaci s klienty a značka se rozhodla i spolupracovat s advokátními firmami, co se věnují ochraně dětí.