Už žádné ženy, které neumí řídit! Velká Británie zakázala sexistické reklamy
15. června 2019 16:10
Už žádné ženy, které neumí zaparkovat auto, nebo vyměnit žárovku. Odzvonilo také mužům, kteří se válejí na gauči. zatímco žena uklízí. Alespoň v reklamách ve Velké Británii.
Jaké reklamy jsou tím podle úřadů myšleny? Všechny obsahující „genderové stereotypy, které mohou někoho poškodit nebo vyvolají závažné a všeobecné pohoršení“. Neměly by tedy zobrazovat žádné stereotypy v domácnosti nebo ve vzhledu.
Zákaz se vztahuje na všechny typy médií, tedy i ty online a sociální sítě. Typickým příkladem sexistické reklamy je prý například ta, ve které muž odpočívá a zbytek rodiny dělá nepořádek, který posléze musí uklidit žena.
Dalším problémem jsou například ty reklamy, co vytváří dojem, že žena musí vypadat přitažlivě a mít doma uklizeno na úkor svého psychického zdraví. Muži by zase neměli být zobrazováni jako méněcenní kvůli tomu ,že dělají nějakou „typicky ženskou práci“.
Místní úřady tvrdí, že nejde o zbavení se veškerých genderových stereotypů, ale především o omezení těch škodlivých. Rozhodně to však prý neznamená, že by v reklamách museli vystupovat obě pohlaví, nebo by se v nich neměli ukazovat lidé, kteří jsou krásní a úspěšní.
Zdroj: The New York Times