Muzika
Kofila mění barvu obličeje mouřenína. „Černá by mohla být vnímána jako nevhodná,“ uvedl ředitel Janda
22. února 2022 9:10
Společnost Nestlé změnila barvu obličeje postavičky mouřenína nacházející se na obalu Kofily. Místo černé použila modrou s tím, že by původní zbarvení mohla veřejnost vnímat jako nevhodné. Lidé na sociálních sítích se však bouří. Z mouřenína se podle nich stal Avatar.
Kofila patří mezi legendární české cukrovinky. Roky se na ní vyskytovala postavička mouřenína s černým obličejem, barvu však nyní společnost změnila na modrou. „Motiv ikonického obalu tyčinky zůstal zachován. Tyčinka Kofila je nyní vyráběna ze 100 % udržitelně získávaného kakaa, což byl i jeden z důvodů pro změnu obalů. Kromě informace o udržitelném kakau jsme na obale upravili i některé drobné prvky grafického profilu, které by určitá část spotřebitelů mohla vnímat jako nevhodné,“ uvedl pro Blesk.cz ředitel pro korporátní záležitosti Vratislav Janda.
Jak dodal, pro modrou se společnost Nestlé rozhodla z toho důvodu, že ji Orion používá ve svém logu. Zároveň usiluje o férový přístup v podnikání. „Tak jako preferujeme suroviny pěstované udržitelným způsobem, využíváme nové přístupy s ohledem na životní prostředí, odmítáme dětskou práci, zasazujeme se o dodržování lidských práv a odmítáme nerovnost, neposilujeme ani stereotypy.“
Tyčinka se začala prodávat v roce 1923, za jejím obalem stál výtvarník Zdenek Rykr. Za bezmála sto let se postavička mouřenína na Kofile téměř nezměnila, až nyní. Ne všichni ji však kvitují. „Je to Avatar. Zhovadilost jedna za druhou,“ nechal se na facebooku slyšet David B. Podobně reagovala i Eva V. Š. „Káva už není od Turka, ale od Avatara. Nebo co to je s tím modrým ksichtem. Hloupost vydávající se za pokrokovost. Výsměch autorovi obrázku,“ napsala.