Právě vysíláme

Vláda má účet na TikToku, za propagaci zaplatila půl milionu korun

29. ledna 2021 11:10
Vláda má účet na TikToku, za propagaci zaplatila půl milionu korun

Vláda premiéra Andreje Babiše ve čtvrtek na svém twitterovém profilu oznámila, že si založila účet na síti TikTok. Tvářemi kampaně, která stála půl milionu, jsou Anna Šulcová a Jakub Gulab.

Účet na TikToku si vláda měla vytvořit proto, aby prostřednictvím online kampaně vyvracela dezinformace související s očkováním proti koronaviru. Během pátku se na ní objevilo celkem sedm videí, první z nich se nazývá Strakovka a nabízí pohled do sídla vlády. V dalších videích by měli vystoupit také ministr zdravotnictví Jan Blatný nebo epidemiologové Roman Prymula a Petr Smejkal.

Kromě TikToku vláda videa zveřejní také na dalších sociálních sítích, konkrétně na Facebooku, Twitteru, Instagramu, YouTube, na nové platformě Clubhouse, která cílí na lidský hlas, pak plánuje uspořádat debaty o dezinformacích ohledně očkování.


„Influenceři i experti vše vytvořili zdarma. Investované peníze jdou pouze na nákup reklamního prostoru na TikToku, Instagramu a YouTube, aby se videa dostala k více lidem všech věkových skupin,“
uvedla vláda na svém twitterovém profilu.

„Možná myslej nějakej tunel na TikToku.“

Její vstup na TikTok nezůstal bez odezvy. „Pardon, já se 8 let snažím k podobným věcem nevyjadřovat, ale 500 tisíc na TikTok z veřejných peněz na kampaň pro vládu s agenturou (=pochybný tiktoker s litrem vkladu) je fakt mimo. V téhle době, kdy se stát zadlužuje na desetiletí. Úžasný. Až budu příště platit daně, juchnu si,“ napsal YouTuber Kovy.

Se svým názorem pak nezůstala pozadu ani Nikol Štíbrová. „Nevím jak na vás, ale na mě už to teda poslední dobou taky slušně padá. Já totiž moc žádný světlo na konci tunelu, o kterým včera hovořili pánové ze Strakovky, nevidím. Možná myslej nějakej tunel na TikToku, ale tam já na rozdíl od nich nejsem, ono to prej taky stojí dost peněz, a my teď potřebujem na okna,“ rýpla si herečka.

„Aby byla vláda aktivní na sociálních sítích, to je v zahraničí úplně běžné a v pohodě. Otázkou je, jestli je TikTok pro instituci to pravé ořechové. A také když se ze státních peněz platí úředníci na tiskových oddělení vlády a ministerstev, tak jestli by to nezvládli sami,“ napsal Dominik Ferri s tím, že pokud budou ministři stále komunikovat protichůdce a rozporně, ani sociální kampaň ničemu nepomůže.

Zdroj: Vláda, Instagram

Články, které by tě mohly zajímat