Právě vysíláme

Kolik lidí se vejde do plynové komory? Úkol ze základní školy v Brně šokoval veřejnost

25. ledna 2024 14:32
Kolik lidí se vejde do plynové komory? Úkol ze základní školy v Brně šokoval veřejnost

Otázky do úkolu z hodiny fyziky šokovaly celé Česko. Žákům deváté třídy základní školy v Brně totiž byly položeny otázky typu: kolik lidí se vejde do plynové komory nebo při jaké hodnotě elektrického vedení se umírá.

Facebooková stránka Líný učitel upozornila na pracovní list žáků deváté třídy základní školy v Rosicích u Brna. Úkol z hodiny fyziky měl nadpis Holocaust a obsahoval otázky, na které měly děti správně odpovědět. S pomocí internetu tak měly zjistit, kolik lidí se vejde do plynové komory, jakým plynem se komory plní, jaký vliv má elektrický proud na lidské tělo a při jaké hodnotě proudu člověk zemře nebo ochrne. „Můj kolega se domnívá, že se tato učitelka splašila, já bych spíše myslel, že se zbláznila. Sám mám ve své učebnici stejné téma, ale tak, jak se podobná témata mají realizovat, citlivě a rozumně. Tohle je totální ztráta soudnosti. Snaha o jakési prolínání předmětů nesmí přece končit tím, že budeme počítat průtok plynu v plynových komorách nebo nosnost palet na mrtvoly,“ stojí na facebookovém účtu, který na situaci upozorňuje a jenž založil pedagog Robert Čapek.

Jakmile začal pracovní list kolovat na sociálních sítích, ředitel školy neváhal situaci okomentovat. „Téma holocaustu bylo na naší škole mezipředmětovým projektem. Důraz byl kladen především na humanitní předměty, kde žáci vyhledávali a vysvětlovali základní pojmy související s holokaustem, četli knihy a pracovali s tematickými texty. Následně proběhla řízená diskuze. Žáci tak během několika vyučovacích hodin tomu věnovaných získali dostatečný vhled do daného tématu,“ řekl Zbyněk Minařík pro server IDNES a omluvil se za necitlivý přístup. Znění a náplň pracovního listu pak označil za chybu jednotlivce. Dle něj se vyučujícímu hrubě nepovedl a neměl vůbec vzniknout.

Články, které by tě mohly zajímat